الهام (میهمان) در سه شنبه, جون 11 2013, 04:25 AM

قند فروکتوز یا گلوگز چیست

0
با سلام من علاقه زیادی به خوردن شیرینی دارم و اکثرا کارشناسان توصیه به کاهش مصرف شیرینی دارند زیرا آنها می کویند شیرینی[b] قند[/b] [b]گلوگز[/b] دارد و به جای ان میوه که[b] قند فروکتو[/b]ز دارد استفاده کنید تفاوت این دو قند چیست و چرا من با خردن شیرینی احساس بهتری دارم
  • پاسخ داده شده توسط masih در جمعه, جون 14 2013, 05:45 PM · پنهان · #1
    با سلام
    لازم است بدانید چگونه می توانید در رژیم غذایی خود از خوردن کربوهیدرات لذت ببرید و به نتایج دلخواه خود برسید. فروکتوز و گلوکز جزء منوساکارید ها هستند فروکتوز به قند طبیعی مشهور است و در میوه ها، آب میوه ها، خشکبار و برخی از سبزیجات وجود دارد و دارای طعم شیرین است فروکتوز در کبد فرآوری می شود ولی وقتی مقدار فروکتوز زیاد شود کبد مقداری از آن را به تری گلیسرید تبدیل می کند که سبب افزایش وزن و ریسک بیماری های قلبی عروقی را بالا می برد فروکتوز مستقیما به کلیه رفته و پس از هضم، جذب بافت های ماهیچه ای نمی شود. لذا مصرف غذا با فروکتوز بالا نمی تواند انرژی لازم برای بافت ماهیچه ها را فراهم کند و لذا اگر شما مقدار زیاد فروکتوز بخورید و ورزش کنید ماهیچه ها باز هم با کمبود انرژی رویرو می شود. و احساس کوفتگی می کنید. حال اگر شما سعی دارید توده ماهیچه های خود را افزایش دهید باید فروکتوز زیاد بخورید فروکتوز شرایط آنابولیک بدن را بالا برده و به شما کمک می کند تا در شرایط گرسنگی درد کمی را متحمل شوید که در رژیم های کاهش وزن موثر است فروکتوز چون وارد جریان خون نمی شود لذا تاثیری روی قند خون و یا انسولین ندارد فروکتوز را پیش از ورزش مصرف کنید و بعد از ورزش از آن استفاده نکنید ولی بدن برای تغذیه ماهیچه ها از گلوکز استفاده می کند به همین علت گلوکز یک ماده حیاتی است اگر میزان گلیکوژن بطور مکرر در بدن تامین نشود مقدار آن کم شده و ماهیچه ها با فعالیت بدنی آسیب می بینند. بدن کلوکز را به مقدار بیشتر از فروکتوز میتواند در در خود ذخیره کند. لذا در صورتی که به مقدار زیاد مصرف کنید به مرور زمان چاق می شوید مواد غذایی مانند ( نان، برنج، غلات، سیب زمینی، آبنبات، ماکارونی، و محصولاتی تهیه شده از آرد ) دارای گلوکز هستند. موادی که دارای گلوکز هستند هم قبل و هم بعد از تمرینات ورزشی می توانید استفاده کنید.
    کارشناس ارشد تغذیه
انجمن رژیم سلامتی
سخن روز
سردرد هاي تنشي هم به شکل پراکنده و نامنظم بروز مي کنند و هم به شکل مزمن و حاد گريبان افراد را مي گيرد.
سرد و گرم کردن پيشاني به کمک يک حوله يا ماساژ آرام شقيقه و گيجگاه مي تواند تاثير بسزايي در تسکين درد هاي تنشي داشته باشد.
ميوه تمشک براي تقويت حافظه مفيد است.
اگر استفاده از کرم هاي ضد چروک بعد از 25 سالگي شروع شود اکسيداسيون ها کمتر سبب چروک پوست مي شوند.
گوجه فرنگي در پيشگيري از سرطان بسيار موثر است و حاوي سه آنتي اکسيدان مهم بتاکاروتن، ليکوپن و ويتامين C
سودا، قهوه، چاي و غذاهاي شيرين باعث تغيير رنگ و لکه دار کردن دندان ها مي شوند.
بهترين زمان براي خواب، از ساعت 10 شب تا 6 صبح است.
مصرف شير پيش از خواب به دليل دارا بودن سروتونين براي آرامش اعصاب توصيه مي گردد.
مصرف کاهو براي پيشگيري از انواع سرطان ها مفيد است.

سایت تخصصی رژیم سلامتی

سایت تخصصی رژیم درمانی دکتر حسین فتحی ضمن ارایه مطالب مفیدی پیرامون رژیم های غذایی و تغذیه، امکاناتی نظیر پرسش و پاسخ، خدمات رایگان تغذیه،دستورهای غذایی، امکان ارایه انواع رژیم های غذایی نظیر رژیم لاغری ، رژیم چاقی، برنامه رژیم غذایی ، دیابت، فشارخون، چربی خون بالا، رژیم ورزشکاران، رژیم برای ثابت ماندن وزن و ... توسط پزشک به صورت اینترنتی فراهم گردیده است با عضویت در سایت امکاناتی نظیر مطرح کردن موضوعات پزشکی و تغذیه در انجمن سلامتی، سوال از پزشک به صورت خصوصی و دریافت خبرنامه ... برای شما بوجود می آید.

پست الکترونیکی : info at foodregime.com & rejimesalamati at gmail.com