1. محمد
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. یکشنبه, 22 بهمن 1391

با سلام خدمت کارشناسان سایت سلامتی

میشه راجع به تاثیر غذا در خواب، و اینکه چه غذاهایی در کاهش و افزایش خواب موثر است توضیح دهید ممنون از پاسخ شما

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
دکتر فتحی پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای دادن
Undo
با درود داشتن یک خواب خوب در شب سبب می شود که شما در روز بهتر کارتان را انجام دهید برای داشتن یک خواب خوب به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید. - از خوردن [b]غذاهای سنگین و تند[/b] و یا هر ماده غذایی که سبب سوزش سردل شود و سبب مشکل در خواب شما شود اجتناب کنید. - [b]گیلاس[/b] دارای یک ماده به نام ملاتونین است که در داشتن یک خواب راحت به شما کمک می کند. - قبل از داشتن یک خواب سبک، استفاده از[b] کربوهیدرات خوب ( یا پیچیده ) و فراورده های لبنی[/b] مانند ( یک کاسه کوچک غلات دانه کامل و شیر بدون چربی ) سبب می شود تا آسان تر بخواب بروید فراورده های لبنی ( خوردن یک لیوان شیر کم چرب و یا ماست کم چرب قبل از خواب ) حاوی تریپتوفان هستند که به خواب راحت کمک می کند مواد غذایی دیگری مانند [b]موز، سیب، جو و عسل[/b] نیز دارای این ماده هستند. - از خوردن چربی بیش از حد قبل از خواب اجتناب کنید. زیرا مشکل خواب شما را بدتر می کند. - [b]موز[/b] دارای پتاسیم و منیزیم ( شل کننده های عضلانی ) است که در داشتن خواب راحت به شما کمک می کند. - [b]بوقلمون[/b] هم مانند شیر دارای تریپتوفان است که به داشتن خوابی آرام به شما کمک می کند. تریپتوفان در بدن به سروتونین تبدیل می شود و سروتونین در بدن حس خمودگی و لختی ایجاد می کند و سبب حس خواب آلودگی در فرد می شود. - سیب زمینی شیرین دارای کربوهیدرات پیچیده و همچنین پتاسیم می باشد که برای داشتن یک خواب خوب مناسب است. - [b]ریشه گیاه سنبل الطیب[/b] در سرعت و بهبود کیفیت خواب موثر است توصیه می شود از چای سنبل الطیب یا [b]بابونه[/b] استفاده کنید. ولی کافئین در کنار آن مصرف نکنید. - از خوردن [b]فست فود ها و سرخ کردنی های[/b] قبل از خواب تا حد امکان اجتناب کنید. - مصرف[b] چای، قهوه و شکلات[/b] به دلیل ترکیبات محرکی که دارند برای داشتن خوابی آرام و راحت خوب نیستند زیرا باعث بیداری می شوند.
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید
© 2018 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search