1. زینب
  2. مجموعه مباحث
  3. یکشنبه, 13 مهر 1393

میوه ها و سبزیجات رنگی مزایای زیادی برای سلامتی شما و خانواده تان دارند به طوری که آنها در حال حاضر در هرم بشقاب من، نیمی از بشقاب باید از میوه ها و سبزیجات رنگی باشد بنابر این مهم است که بدانیم چگونه هر یک از گروه های غذایی، در دراز مدت به سلامت شما کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک رنگین کمان از میوه ها و سبزیجات، از شما در برابر سرطان، بیماری های قلبی و اثرات پیری محافظت می کند.
قرمز
گیاهان قرمز سرشار از لیکوپن است و به بدن کمک می کند تا از رادیکال های آزاد مخرب خلاص شود و بدن را در برابر سرطان پروستات، بیماری های قلبی و ریوی محافظت می کند .مواد غذایی قرمز رنگ دارای آنتی اکسیدان ها بوده و بدن را در برابر بیماری های قلبی محافظت و از لخته شدن خون جلوگیری می کند و همچنین ممکن است پیرشدن سلول های بدن را به تاخیر اندازد.
لیکوپن، یک ماده در گوجه فرنگی و هندوانه که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد .رسوراترول در انگور ممکن است در درمان بیماری های ریوی و آسم و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند.
غذاهای سرخ عبارتند از:
گوجه فرنگی
چغندر
تربچه
کلم قرمز
گیلاس
قره قاط
گریپ فروت صورتی
انگور قرمز
فلفل قرمز
انار
سیب زمینی سرخ
هندوانه
تمشک
سیب سرخ
ریواس
توت فرنگی
نارنجی و زرد
غذاهای نارنجی و زرد حاوی آلفا کاروتن هستند که از بدن در برابر سرطان محافظت می کند همچنین حاوی بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین  Aتبدیل و برای محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال آزاد موثر است بتاکاروتن برای دید در شب خوب است.
غذاهای نارنجی و زرد عبارتند از:
سیب زمینی شیرین
هویج
سیب زرد
زردآلو
کدو
طالبی
گریپ فروت
لیمو
انبه
شلیل
پرتقال و نارنگی
پاپایا
هلو
گلابی
فلفل زرد
خرمالو
آناناس
کدو تنبل
کدو در فصل زمستان
ذرت شیرین
گوجه فرنگی زرد
سبز
گیاهان سبز حاوی مواد شیمیایی است که با مهار مواد سرطان زا به جاوگیری از سرطان کمک می کنند کلروفیل از گیاهان سبز ساخته می شود و سبب پاک کردن بدن می شود بسیاری از گیاهان سبز نیز حاوی کلسیم و مواد معدنی هستند.
سبزیجات سبز حاوی دو کاروتنوئید ( لوتئین و zeaxanthin) است که از بینایی و کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا ( بیماری علاج ناپذیر چشم است که می تواند منجر به کوری شود) حفاظت می کند کلم بروکلی، کلم و دیگر کلم ها حاوی ترکیبات شناخته شده به عنوان ایزوتیوسیانات هستند که ممکن است خواص ضد سرطان داسته باشد.
غذاهای سبز شامل:
کلم پیچ، اسفناج و سایر سبزیجات
سیب سبز
کنگر فرنگی
سبزیجات دریایی
مارچوبه
آوکادو
لوبیا سبز
کلم بروکلی
کلم بروکسل
کلم سبز
خیار
انگور سبز
میوه کیوی
سالاد
لیمو
پیاز سبز
نخود فرنگی
کدو سبز
آبی، نیلی و بنفش
آبی، نیلی و بنفش غذاهای حاوی ترکیب آنتوسیانین هستند که نه تنها به غذا رنگ می دهد بلکه به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و افزایش سلامت قلب کمک می کند.
مواد غذایی آبی، نیلی و بنفش عبارتند از:
زغال اخته
تمشک
انگور بنفش
انجیر ها
کشمش
آلو، تازه و خشک
بادمجان
سفید
غذاهای سفید مانند آلیسین در پیاز، دارای ویژگی های ضد تومورهستند همچنین سایر آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئید ها در غذاهای سفید سبب بهبود سلامتی می شود غذاهای سفید، موز و سیب زمینی، حاوی پتاسیم نیز می باشند.
موز
پیاز
گل کلم
سیر
زنجبیل
قارچ
سیب زمینی
هویج
شلغم

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید
© 2018 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search