1. دکتر فتحی
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. سه شنبه, 27 خرداد 1393

ویتامین E دارای چندین عملکرد مهم است برای مثال، به حفظ ساختار سلولی از طریق محافظت از غشای سلولی کمک می کند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی با خواص آنتی اکسیدانی است و به هشت شکل مختلف آلفا، بتا، گاما و دلتا توکوفرول و آلفا، بتا، گاما و دلتا توکوترینول وجود دارد آلفا توکوفرول به صورت فعال در انسان است.

منابع خوب ویتامین E

ویتامین E در طیف گسترده ای از مواد غذایی یافت می شود غنی ترین منابع روغن های گیاهی مانند ( سویا، ذرت و روغن زیتون ) می باشد.
دیگر منابع خوب ویتامین  Eعبارتند از: غذاهایی که حاوی ویتامین E عبارتند از تخم مرغ، غلات غنی شده، میوه، سبزیجات برگ سبز ( مانند اسفناج )، گوشت، آجیل، روغن آجیل، مرغ، روغن های گیاهی ( ذرت، پنبه دانه، گلرنگ، سویا، آفتابگردان )، روغن جوانه گندم و حبوبات می باشد پخت و پز و ذخیره سازی ممکن است برخی از ویتامین E موجود در مواد غذایی را از بین ببرد.

چقدر ویتامین E نیاز داریم؟

4 میلی گرم میلی گرم در روز برای مردان
3 میلی گرم در روز برای زنان

با مصرف بیش از حد ویتامین E چه اتفاقی می افتد؟

با مصرف 540 میلی گرم یا کمتر در روز از مکمل های ویتامین E در طولانی مدت احتمال بروز هر گونه آسیب وجود دارد.

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است. حامی: ایمیل مارکتینگ

Search