1. محبوبه
  2. مباحث پزشکی
  3. شنبه, 11 ارديبهشت 1395

با سلام

سلام اقای دکتر فتحی من مدتی است که دارای کلسترول بالا، دیابت نوع 2 و فشار خون هستم سوالی داشتم و آن این است که ایا می توانم داروهای فشار خونم را قطع و یا کاهش دهم ممنون از پاسخ شما

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
دکتر فتحی پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای دادن
Undo
ترفند های تغییرات در شیوه زندگی تاثیر زیادی بر سلامتی شما دارد و سبب می شود مصرف داروهای نسخه ای شما کاهش یابد ولی شما هرگز نمی توانید بدون نظر پزشک معالج خود داروی فشار خون را کاهش و یا قطع نمایید لذا در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید ولی هفت گام برای تغییر شیوه زندگی وجود دارد که می تواند به کاهش مصرف دارو ها کمک کند که در پاسخ به سوال شما بیان می شود. [b]1. مناسب خوردن برای داشتن قلب سالم را بهتر نمایید.[/b] کاهش در مصرف چربی های اشباع. خوردن میوه ها و سبزیجات. دور ماندن از قندهای تصفیه شده. خوردن آجیل، فیبر و ماهی ( منابع از چربی های سالم ). [b]2. خواندن برچسب مواد غذایی در موقع خرید.[/b] برچسب مواد غذایی حقایق تغذیه ای را از داخل یک کیسه، و یا جعبه بیان می کندغذاهای بسته بندی شده می تواند مقدار بسیاری سدیم داشته باشند شما اغلب از گزینه های با سدیم پایین خرید کنید. کاهش سدیم می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد. [b]3. ماهیچه خود را تقویت کنید.[/b] این ماهیچه قلب شما را درست مثل هر عضله دیگر قوی تر می کند. هر آنچه که شما انجام می دهید سبب ساخت قلب قوی تر در شما می شود و به کاهش فشار خون شما کمک می حرکت بیشتر می تواند در کاهش مقاومت به انسولین و کاهش در تعداد قرص برای قند خون، فشار خون و یا کلسترول و دیگر چربی های خون موثر باشد. سعی کنید به ورزش به مدت حداقل 30 دقیقه در اکثر روزها داشته باشید این بدان معناست که در مجموع 150 دقیقه یا بیشتر در هفته ورزش نمایید. فعال تر بودن به کاهش وزن اضافی کمک می کند و از دست دادن حتی مقدار کمی از وزن می تواند به قلب سالم کمک کند. [b]4. قطع مصرف الکل.[/b] نوشیدن بیش از حد می تواند فشار خون را بالا ببرد. [b]5. تکرار نشستن و نفس کشیدن هر روز[/b] هر روز آرام نشسته و برای 15-20 دقیقه نفس عمیق بکشید. چگونه مدیریت کردن زمان خود را یاد بگیرید. تحریک کننده استرس یا چیزهایی که شما ناراحت می کند شناسایی کنید و در وقت مناسب از انها اجتناب کنید اگر شما نمی توانید از آنها اجتناب کنید راه هایی برای باز کردن مشکلات پیدا کنید. تکنیک های تمدد اعصاب می تواند به شما کمک کند تمرکز، استراحت فشار خون شما را کاهش می دهد. [b]6. سیگار نکشید[/b] اجتناب یا ترک از سیگار، دخانیات و همه محصولات دیگر می تواند فشار خون و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را بهبود بخشد. حتی اگر شما سیگار نمی کشید به دور از دود سیگار باقی بمانید. [b]7. در مورد بازخورد تغییر در شیوه زنگی از پزشک خود بپرسید.[/b] پزشکان شما می توانند از شما حمایت و دوز دارو را برای شما تعیین نمایند خودسرانه داروی خود را تغییر ندهید. دکتر شما ممکن است شما را به دیگر کارشناسان مانند یک متخصص تغذیه یا مربی برای کمک به شما ارجاع دهد.
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search