1. زینب
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. جمعه, 02 اسفند 1392

چای سبز از زمان قدیم در چین مصرف می شده ولی در کشور ما به علت عدم آگاهی هنوز به مقدار کافی جای خودش را باز نکرده است برای تهیه این چای ابتدا برگ های تازه را بخار داده و سپس با هوای داغ برگ ها را خشک می کنند. گالات اپیگالوکاتچین ( EGCG ) از ترکیبهای موجود مسئول آنتی اکسیدانی، ضد التهاب و اثرات متابولیک دارد چای سبز نیز حاوی کافئین است که به نظر می رسد با ( EGCG ) برای کمک به سوخت و ساز بدن سبب یک کاهش معنی داری در وزن بدن، شاخص توده بدن و دور کمر می شود عصاره چای سبز با مهار آنزیم گوارشی قادر به کاهش هضم چربی می باشد. یکی از دلایل عمده مصرف چای سبز، وجود موادی به نام پلی‌فنول کاتچین که عامل تعیین رنگ در بعضی از گیاهان و در چای سبز نیز پیدا می‌شود و برای کاهش وزن بسیار مفید است که سبب بالا بردن حرارت بدن و افزایش متابولیسم چربی ها و مصرف انرژی بیشتر می شود. در یک مطالعه در بزرگسالان با اضافه وزن متوسط روزانه مقدار 1900 mgs از ترکیبهای کاتچین موجود در چای سبز همچنین حاوی 400 میلی گرم کافئین چای سبز به مدت 90 روز مصرف شد در پایان مطالعه، افراد مصرف کننده چای سبز با توجه به اینکه هیچ تغییر در رژیم غذایی یا ورزش نداشتند به طور متوسط 1.2 کیلوگرم کاهش وزن و ¾ اینچ کاهش دور کمر و همچنین کاهش شاخص توده بدنی داشتند. در یک مطالعه تصادفی کنترل شده در بیمارستان به مدت 12 هفته روی 60 فرد چاق که برای تمام 60 شرکت کننده یک رژیم غذایی که شامل سه وعده غذا در روز بود قرار داده شد به نیمی از گروه چای سبز نیز داده شد و مشخص شد کسانی که چای سبز مصرف کرده بودند به طور قابل توجهی کاهش وزن 11 کیلوگرم در 12 هفته از دست دادند محققان دریافتند که کاهش وزن با چای سبز با افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی در اثر چای سبز است .

 

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید
© 2018 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search