1. مسیح
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. دوشنبه, 24 مهر 1391

بادرود
بسیاری از ویتامین ها به راحتی با فراوری و پختن غذا در دمای بالا و ذخیره سازی طولانی مدت از بین می روند.
1-    میوه ها و سبزیجات وقتی که در رسیدگی کامل چیده شوند و سپس بلافاصله خورده شوند بیشترین میزان مواد مغذی را دارند لذا چیدن میوه ها در حالت کال و رسیدن میوه در حالت آزاد مناسب نیست.
2-    مکان های تاریک و خنک بهترین گزینه برای ذخیره سازی غذاها هستند زیرا تخریب ویتامین ها در دماهای بالا تسریع می شود و ضمنا برخی ویتامین های محلول در آب از جمله ویتامین های B2 و C بسیار به نور حساس هستند.
3-    بسیاری از ویتامین های محلول در آب بر اثر حرارت تخریب می شوند از این رو بهتر است زمان پخت غذا به حداقل برسد.
4-    سبزیجات را بخار پز کنید یا با مقدار کمی آب بپزید.
5-    غذاهای منجمد گزینه های خوبی هستند زیراعموما در حداکثر تازگی چیده شده اند و بلافاصله منجمد و برای حفظ مواد مغذی در دمای پائین نگهداری می شوند.

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است. حامی: ایمیل مارکتینگ

Search