1. سپیده
  2. مباحث پزشکی
  3. سه شنبه, 07 آبان 1392

با سلام.امیدوارم بتونین کمکم کنین.من 20 سال دارم و مجرد هستم.ا فروردین ماه با یک رژیم خود سرانه کم کردن کالری حذف چربی و تنقلات اضافه در عرض 4 یا 5 ماه از وزن 72 به وزن 49 رسیدم.آخرین پریودم خردادماه بود.و تا الان پریود نشدم از داروهای گیاهی  استفاده کردم اثری نداشت.دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داد 10 شب شبی 2 تا.اما لکه بینی هم نداشتم.سونوگرافی انجام دادم دکتر زنان گفتن که تنبلی تخمدان دارم و یک سری کیست ریز.و 3 تا آمپول دادن یکی رو 3 روز پیش زدم 2تارو همزمان 2 روز پیش اما امروز که روز چهارمه اثر نکرده.گفتن از روز 5 قاعدگی قرص جلوگیری از بارداری مصرف کنم اما ...
من قدم 167 و قبلا منظم یا غیر منظم پریود داشتم.امکان داره با رسوندن وزنم به حد طبیعی و نرمال تنبلی تخمدانم از بین بره و مشکلم برطرف بشه؟خواهشا سریع راهنماییم کنین خیلی ناراحتم.منتظرم

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
دکتر فتحی پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای دادن
Undo
با سلام یکی از عوارض رژیم های با کالری پایین [b]آمنوره[/b] است که با قطع رژیم غذایی و مراجعه به پزشک متخصص زنان و مصرف دارو به تدریج خوب می شود توصیه می شود مقاله آمنوره را در سایت بخوانید متاسفانه عواقب رژیم غذایی خودسرانه بسیار زیاد است یک رژیم غذایی فاقد ویتامین های ضروری، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی می تواند سبب [b]سوء تغذیه، خستگی و بیماری های جسمی و روانی[/b] شود اگر شما یک رژیم غذایی که بیشتر از فست فودها تشکیل شده است مصرف کنید ویتامین های ضروری موجود در میوه ها و سبزیجات تازه به بدنتان نمی رسد و دچار کمبود ویتامین می شود مثلا به بیماری شب کوری دچار می شوید کمبود ویتامین C می تواند سبب اسکوربوت که منجر به مشکلات دندانی می شود. خوردن غذاهای چرب، غذاخوردن سریع، پر خوری و نوشیدن زیاد الکل و کافئین سبب سوزش سردل، درد در بین ناف و استخوان سینه می شود که اغلب با سوء هاضمه همراه است در برخی از افراد نیز تهوع، نفخ و ورود اسید معده به مری اتفاق می افتد. برای جلوگیری از سوء هاضمه توصیه می شود به آرامی غذا بخورید و خواب کافی داشته باشید و از ورزش بلافاصله پس از غذا خوردن بپرهیزید رفتن به رختخواب با شکم خالی و یا پر خوری می تواند خواب شما را کم کند. خوردن بیش از حد زیاد و یا بیش از حد کم سبب خستگی، بی حالی می شود. مواد شیمیایی ( [b]سروتونین و دوپامین[/b] ) سبب خلق و خوی مثبت می شوند و مواد غذایی دارای کربوهیدرات سبب افزایش سروتونین در خون می شوند بهتر است از مواد غذایی دارای کربوهیدرات کمپلکس ( نان، پاستا، جودوسر و حبوبات ) که به کندی هضم می شوند استفاده کنید لذا رژیم غذایی فقیر از کربوهیدرات کمپلکس سبب[b] افسردگی[/b] می شود. وقتی شما از قندهای تصفیه شده استفاده می کنید بدن سریع آن را می سوزاند و با کمبود قند ( هیپوگلیسمی ) روبرو می شود که به دنبال آن احساس ضعف، تهوع ، سبکی سر، کم خونی یا کمبود آهن ایجاد می شود و احساس خستگی به شما دست می دهد. مغز شما متکی به گلوکزی است که از کربوهیدرات ها و سایر مواد مغذی مانند چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها بدست می اید می باشد. در صورتی که این رژیم های غلط غذایی را طولانی مدت ادامه دهید به بیماری هایی مانند ( [b]سرطان، بیماری های قلبی، آپنه خواب، دیابت، سکته مغزی، ناباروری و ورم مفاصل[/b] ) گرفتار می شوید متاسفانه بسیاری از رژیم های غذایی معروف که قرار است شما را خوش اندام کنند بسیار برای سلامتی مضر هستند لذا توصیه ما اینست که از هر برنامه غذایی که کالری را برای شما بیش از حد محدود می کند پر هیز کنید.یک رزیم غذایی سالم بایددارای غذاهای مغذی از قبیل ( میوه و سبزیجات تازه، ماهی، اجیل و غلات سبوسدار ) باشد
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search