1. آتوسا
  2. تغذیه و بیماری
  3. سه شنبه, 07 آبان 1392

چه غذاهایی برای بیماری میگرن خوب نیست ممنون

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
دکتر فتحی پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای دادن
Undo
با سلام غذاهای که سبب تشدید حملات میگرن می شوند [b]مواد غذایی ترش شده[/b] ( خیار شور ) گاهی شامل مونو سدیم گلوتامات ( MSG ) می شود که یک ماشه شروع میگرن است. [b]سوپ کنسرو شده[/b]، غذاهای منجمد، غذاهای فرآوری شده، ادویه و سبزیجات کنسرو شده به علت دارا بودن [b]MSG[/b] برای میگرن مناسب نیستند. [b]چای، قهوه و نوشابه های انرژی زا[/b] در دوزهای مصرفی پایین به علت کافئین موجود در آنها هوشیاری را افزایش دهد. علاوه بر این کافئین در واقع می تواند در جذب دارو، تسکین سریع تر درد در زمانی که میگرن رخ می دهد به بدن کمک کند. اما دوز بالای آن مانند سطح موجود در برخی از نوشابه های انرژی زا می تواند باعث تحریک پذیری، بی خوابی، اضطراب و میگرن شود. علاوه بر آن استفاده طولانی مدت از محصولات کافئین دار می تواند سبب تحمل شیمیایی در بدن شما شود. و لذا اگر شما به طور ناگهانی مصرف کافئین را قطع کنید، ممکن است علائم ترک بوجود آمده که باعث میگرن می شود. [b]پنیر کهنه و ماهی دودی[/b] به علت داشتن تیرامین و منوآمین سبب شروع میگرن می شود. بسیاری از مارک های ( [b]هات داگ، سوسیس، کالباس، پپرونی و بیکن[/b] ) حاوی تیرامین و ماده نگهدارنده نیترات سدیم هستند که سبب تحریک میگرن می شود. [b]پیاز[/b] حاوی تیرامین است و سبب حمله میگرن می شود. مصرف طولانی مدت مواد حاوی[b] قند مصنوعی آسپارتام[/b] سبب میگرن می شود. [b]آبجو، شراب سفید و مخصوصاً شراب قرمز[/b] حاوی تیرامین است و سبب حملات میگرن می شود. در موارد [b]گرسنگی[/b] به علت پایین افتادن قند خون حملات میگرنی ایجاد می شود اگر شما مبتلا میگرن هستید باید وعده های غذایی منظم با حفظ تعادل در مصرف ( میوه ها، سبزیجات، غلات سبوسدار و گوشت بدون چربی) داشته باشید.
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است. حامی: ایمیل مارکتینگ

Search