1. راحله
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. شنبه, 23 خرداد 1394

با سلام و خسته نباشید. خانمی 31 ساله در هفته 17 بارداری هستم.54  کیاو وزن دارم و به مدت دو ماه دارای ویار شدید بودم و به علت داشتن دردهای معده نمیتوانستم به درستی تغذیه کنم. در این مدت به علت اذیت شدن معده اصلا شیر مصرف نکردم. ایا خوردن مکمل های کلسیم میتواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند؟ در ضمن  ماست و دوغ هم معده ام را اذیت می کند. لطفاً راهنمایی کنید ممنون

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
دکتر فتحی پاسخ پذیرفته شده Pending Moderation
0
رای دادن
Undo
[b]چرا در دوران بارداری شما نیاز به کلسیم دارید[/b] هنگامی که شما حامله هستید کودک در حال رشد شما برای ساختن استخوانهای قوی و دندانها، برای رشد سالم ( قلب، اعصاب و عضلات ) و به منظور توسعه یک ریتم قلب و توانایی لخته شدن طبیعی خون نیاز به کلسیم دارد. اگر زمانی که شما حامله هستید به اندازه کافی کلسیم در رژیم غذایی خود را دریافت نکنید کودک شما آن را از استخوان های برداشت می کند و ممکن است بعداً سبب اختلال در سلامت شما شود. [b]چه مقدار کلسیم نیاز دارید[/b] زنان بیش از 18 سال: 1000 میلی گرم (میلی گرم) در روز کلسیم در قبل، حین و پس از بارداری نیاز دارند زنان 18 سال و کمتر: 1300 میلی گرم در روز نیاز دارند. هدف چهار وعده از محصولات لبنی و یا دیگر غذاهای غنی از کلسیم در روز است. حتی پس از به دنیا آمدن کودک شما باز هم شما در شیردهی باید به دریافت کلسیم توجه داشته باشید. معدنی برای کمک به تقویت استخوان ها و جلوگیری از (استئوپروز) در مراحل بعدی زندگی نیاز است. [b]منابع غذایی کلسیم[/b] شیر و سایر محصولات لبنی منابع بالا در کلسیم هستند و ماهی و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند غلات، آب، سویا و نوشیدنی برنج و نان می باشد 1 فنجان یوگارت که خامه شیر آن گرفته شده باشد: 488 میلی گرم 1 فنجان ماست میوه ای بدون چربی: 345 میلی گرم 1/2 فنجان پنیر ریکوتا نیم چرب: 337 میلی گرم 3 اونس ماهی ساردین ( مواد جامد خشک با استخوان ): 324 میلی گرم 8 اونس شیر کم چرب: 301 میلی گرم 1 فنجان کلسیم غنی شده با آب پرتقال: 300 میلی گرم 1 اونس پنیر Gruyere 287میلی گرم 1/2 فنجان توفو شرکتی ساخته شده با سولفات کلسیم: 253 میلی گرم 1 اونس پنیر موتزارلا: 222 میلی گرم 1 اونس پنیر چدار: 204 میلی گرم 3 اونس کنسرو ماهی قزل آلا صورتی، با استخوان و مایع: 181 میلی گرم 1/2 فنجان اسفناج پخته شده: 136 میلی گرم 1/2 فنجان آب پز collards 133 میلی گرم 1 فنجان پنیر بدون چربی کلبه: 125 میلی گرم 1/2 فنجان آب پز برگ شلغم: 98 میلی گرم 2 چیپس ذرت: 92 میلی گرم 1 قاشق غذا خوری دانه کنجد: 88 میلی گرم 1 اونس بادام خشک بو داده: 75 میلی گرم [b]مصرف مکمل کلسیم در بارداری[/b] اگر شما در حال گرفتن ویتامین های دوران بارداری هستید که حداقل 150 تا 200 میلی گرم کلسیم ارائه می دهد. شما می توانید از مکمل کلسیم جداگانه استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که بدن شما فقط می توانید 500 میلی گرم کلسیم در یک زمان جذب کند. بنابر این شما ممکن است نیاز به دریافت کلسیم در دوزهای کوچکتر ولی چند بار در روز داشته باشید. کلسیم را بیش از اندازه مصرف نکنید. زیرا کلسیم بیش از حد می تواند باعث یبوست، افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و مانع جذب بدن شما برای تامین آهن و روی از مواد غذایی می شود. اطمینان حاصل کنید که کل کلسیم مواد غذایی، مکمل ها و آب از 2500 میلی گرم تجاوز نکند. ( آب لوله کشی به طور معمول بین 1 و 135 میلی گرم کلسیم در هر لیتر، آب معدنی بطری به طور متوسط 208 میلی گرم در هر لیتر و آب تصفیه شده بطری معمولاً تنها شامل مقادیر کمی کلسیم است) مکمل کلسیم به اشکال مختلف، اغلب سیترات کلسیم و کربنات کلسیم می باشد. که سیترات کلسیم توسط بدن به راحتی جذب می شود. کربنات کلسیم مقدار کلسیم بیشتری فراهم می کند اما نیاز به اسید معده اضافی برای کمک به حل آن می باشد بنابر این بهتر است با غذا مصرف شود. از آنجا که سیترات کلسیم اسید معده را برای جذب نیاز ندارد می توان آن را بین وعده های غذایی مصرف کرد و برای کسانی است که دارو های سوزش سر دل را برای کاهش اسید معده مصرف می کند یک انتخاب خوب می باشد. همچنین از قرص کلسیم بدون سرب استفاده نمایید. برخی از مکمل های کلسیم ( مانند آنهایی که حاوی پودر استخوان، دولومیت، یا مرجان ) هستند ممکن است مقدار کمی از سرب داشته باشند که می تواند برای کودک در حال رشد مضر باشد. مصرف مقدار کافی ویتامین D برای بدن شما برای جذب کلسیم لازم است.
نظر
هنوز نظری داده نشده است.
  • صفحه :
  • 1


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است.

Search