1. زینب
  2. رژیم غذایی و تغدیه
  3. یکشنبه, 03 دی 1396

شاید برای داشتن رژیم غذایی سالم در جایگزین کردن مواد غذایی دچار مشکل شوید در این قسمت مواد غذایی مهم که شما باید سر سفره داشته باشید بیان می شود سعی کنید از مرکبات، برگ سبزها، لوبیا و دلستر بیشتر استفاده کنید.
کارشناسان باور دارند که حذف‌کردن گوشت قرمز و غذاهای دریایی از رژیم غذایی، سبب مشکلاتی برای بدن شما می‌شوند اما اگر با دستور پزشک یا میل تخودتان گیاه خوار شده‌اید.
ما در این جا موادغذایی لازم برای سبد غذایی هر روز شما را لیست می کنیم.
سبزیجات برگ‌سبز - به جای افزایش غذاهایی مثل سیب‌زمینی و برنج و به سراغ این سبزیجات بروید. برای مبتلا نشدن به بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان و حفظ تعادل، به خانواده اسفناج، کلم‌ها، کاهو و دیگر سبزیجات برگ سبز نیاز دارید پس در هیچگاه آنها را از سبد غذایی خود خارج نکنید
لوبیا - لوبیای موجود در قرمه‌سبزی بدون گوشت سرشار از پروتئین، فیبر، روی و کلسیم است و سبزیجاتش آن نیز فواید زیادی به بدن دارد. مصرف حبوباتی مثل انواع نخودفرنگی و لوبیا و … می‌تواند انرژی مورد نیاز فعالیت های تامین کند و قدرت عضله‌سازی بدنتان را بیشتر می کند.
مرکبات - برای تقویت سیستم ایمنی بدن، باید میوه‌های حاوی ویتامین C در رژیم غذایی سهم بیشتری داشته باشند. اگر گیاه خوار هستید برای گرفتار کم خونی نشدن باید جذب آهن موجود در موادغذایی بیشتر کنید علاوه بر مصرف خوراکی‌های حاوی آهن، از غذاهای دارای ویتامین C نیز مصرف کنید و با رژیم غذایی حاوی آهن، لبنیات نخورید.
دلستر - گیاهخواران برای بهبود خلق و خو، حفظ سلامت سیستم عصبی و سالم‌ ماندن بدن‌ نیاز به ویتامین B دارند لذا جو و فرآورده‌های آن مثل دلستر، منابع غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B بالایی دارند.
توجه: برای داشتن رژیم غذایی سالم با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

رای به این پست
نظر
هنوز نظری داده نشده است.


هنوز به این بحث پاسخی داده نشده است
مهمان
پاسخ شما
کد امنیتی
لطفا کپچای زیر را تکمیل نمایید

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

تمامي كالاها و خدمات سایت رژیم سلامتی، حسب مورد داراي مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت‌های اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است.

© 2019 , وب سایت رژیم سلامتیاستفاده از مطالب تنها با درج لینک مستقیم مجاز است. حامی: ایمیل مارکتینگ

Search